писао сам, некада давно,
док је било светла
и без јутра,
и повратка,
без обзира на пут и
рупе, вратоломе.
писао сам, а да нисам
своје писмо разумео
свој језик изгризао
свој глас својатао
толико
колико би бројање звезда
трајало за једну
младост, и
можда пар тешких корака
преко.
писао сам, док нисам
случајно
срео шапутање.
видео сам како лако
пере уво за уветом
оном водом коју
држах у устима,
док сам писао, и
викао, и
грдио, на све четири
стране света, што их
има само четири,
а не онолико
колико је звезда
које само младост
може избројати,
и можда преко тога
свега пар тешких
корака.
писао сам лако, лепо,
да сам просто морао
сам себе заволети
због толико просутог
шећера, и
отопљене
чоколаде, и меда
посвуда меда,
по коси грудима леђима
меда у устима и очима
био сам једна кошница
пуна звезда
које само младост
сме бројати, дрска младост
што би свему томе
још пар тешких корака
придодала,
тешких, кроз мед
је вазда тешко било
корачати.
писао сам, док нисам
случајно
срео шапутање.
од њега сам
напрасно
заборавио све,
па и то
да сам писао.
и што је тише
то шапутање
лакше се памти, и
брише јутра
светла и без светла,
путе равне, путе пуне
рупа,
стизања у земље и
градове који
су тада били
ближи него икада,
и у њима
писма која сам
сам себи слао
на језицима које
сам сам измислио
верујући да их
свако, свугде,
има разговетнути,
гласно,
безобзирно,
по живот опасно.
од шапата сам
све заборавио,
и у шапат сам се
сакрио.
у њему је и
дисање
песма
над песмама.
у њему је
удављена
она вода
коју држах у устима.
у шапату
од кога су све
усне од сомота, и
очи од угља, и
срећа од шећера, и
жеља од чоколаде, и
људи од
меда, а
сваки дан
има своју звезду,
коју млад
док сам још
писао
описах
као
моју
само моју.
тихо, само тихо је
после младости.
шапни ми,
само тако ћу
поново видети
звезде.

3 thoughts on “шапут

Оставите одговор

