Чујем кишу, прстима удара по стаклу прозора. Безброј је тих прстију, трепере, па се брзо разлију у безбоји, безмирису и безукусу. Вода би, стопрста, да уђе, да ме помилује и без милости, удави. Не дам. Спуштам ролетну. Напоредо с тим, наместо воде, улази мрак. У наручју носи сан сина, вољан да ме натера да га признам за свог. Не дам. Палим светло. Гледам како се мрак завлачи у ормане и фиоке, оставља трагове испод стола и столица. У кревету је оставио сан сина, кога је сада признати, уз толико светла, напросто непоштено.

Унутар сам стана, унутар себе. Бранећи се од кише, освојио сам мрак. Бранећи се од мрака, освојио сам светло. Од њега се не браним. Трпим га. Само да не бих признао сан сина. Да не бих подлегао слабости очинства. Да не бих однеговао још једног оцеубицу. Он ће ионако, врло брзо, одрасти, сазрети сам од себе. Колико, за пар бестежинских сати.

Горим, испод све те светлости. Изгарам, попут листа папира. Нагорео, претворен у чађ, скупљам се, од руку и ногу, од споља, ка унутра. Да има кише, она би то зауставила. Да има мрака, он би све то обузео под своје. Овако, све моје бране ме спаљују, као што су некада спаљивали вештице. Или невернике.

Могу још само да трепнем, све друго на мени је спаљено. Схватам то проклетство. Могу да творим кишу, из ока, и мрак, испод капака. Не могу се одбранити. Могу само признати. Признавати. Очима. Док не устакле, док се, од толико светлости, не скамене.

Гледам ролетну. Споро се одиже. Гледам светло како кроз замрљано стакло напушта стан. Чујем како се отварају орман и фијоке. Све слабије видим. Шкиљим, признајем. Неко ми свом снагом затвара капке. Сан син. Уређује све по своме. Тако и треба.

Признајем.

Оставите одговор

