Доклен си ође?
До Нове Године.
Аха. Имаш ли шта послен?
Немам.
Аха. Па добро. Биће. Наће се нешто.
Хоће ваљда.
А каћеш у Београд?
Ево сад. Само да напишем још нешто (ово), мало, па одох.
Београд. Џунгла. Био сам тамо, ишо док је ође био рат. Е знаш ђе је Бубањ Поток?
Знам.
Е тамо сам био. Ишо по…нешто војно…не волим причат…Ти си наш. Тебе могу. Теро сам камијон по експлозив.
Разумем. Био је рат.
Послен рата ишо сам на ВМА. Код профсора Ђорђевића. Јел га знаш? Много добар љекар. Чуо си за њега. Код њега сви иду за плуће.
Не знам га. Ал’ чуо сам (лажем).
Е па да. Нема ко њега не зна. Мени је извадио лијево плуће.
?
Да, да. Био сам на ВМА шест мјесеци. И дан данас све радим онако како ми је профсор пропис’о.
И сада? Добар си?
Јашта. Како нећу бити добар. Профсор има златне руке. Он ме лично оперис’о. И послен, водио ме све док ме нијесу отпустили ван. Рек’о ми: „Вито, све мораш да радиш онако како ти ја кажем. Разумеш. Лекови, на време, храна, све ћу да ти напишем. Има да идеш на планину, обавезно. На сваких четири, пет месеци, договорићемо се. Не смеш ништа да прескочиш, да одложиш. Иначе, оде глава. Јеси ли ме разумео?“ Јашта, профсоре. Разумјео сваку ријеч. И ето, Вита претече.
Фала Богу, Вито. Нисам имао појма.
Па ниси. Оклен си могао да знаш. Ал ето. Мени је педесет и пет. Има већ дваес, чекај, дваес једна, како ме је профсор оперисо. Него, ти рече да га знаш.
Кога?
Па мог профсора. Ђорђевића.
Не знам га, Вито, не знам га лично. Чуо сам за њега.
А јел истина да је умро?
Не знам. Јеси ли звао на ВМА?
Јесам. Кажу профсор се пензионисо. А јел жив? Не знају.
Не знам шта да ти кажем.
Ако сазнаш, онако, случајно, рећи ћеш ми.
Хоћу, Вито, обавезно (лажем).
Знаш…Ја дваес година, сваку недјељу профсору запалим свијећу. Но сам примјетио, задњих пар година, спорије изгара. Речем себи, Вито, да нијеси погријешио мјесто. Свако палиш горе, а можда треба доље. Па је гледам, свијећу, миришим, да није вјештачка? Није. Да није тањи фитиљ? Није. Не знам ни сам.
Је ли Вито, колико је професор имао година, онда, кад те је оперисао?
Па тако, као ти сада? Колико ти имаш?
Педесет.
Педесет? Ма немој. Е био је старији од тебе, барем једно пет година. (Е баш ти хвала Вито)
Па можда је још жив?
Можда. Али свијећа…она би знала. Спустијо би је ја доље, но да се не огрешим о профсора. Све сам га послушо, што ми је реко. Ал за ово, не знам.
Вито. Види, ти си га слушао за плућа, ово нема везе са тим. Него, послушај ти себе.
Хммм.
Слушај, ако нешто чујем, знаћеш. Него, хајде ти сад својим послом, да ја завршим ово што пишем (ово), па да крећем. Сад је пола дванаест, пре пет нећу бити у Београду.
Добро, добро. Ако. Хмм. Него…ако сазнаш…Казаћеш ми само ако је жив. Да ја знам ђе ћу свијећу…па нек тиња. (сад схвата да ако му ништа не кажем, да ће то значити да је професор умро). Чек, чек…Види овако. Нећеш ми ништа рећи. Кад се враћаш?
У недељу увече.
А не може прије? Не може, разумијем. Ништа, оно, идеш самном у понедјељак, до цркве. Ја ћу свијећу да ставим горе. А ти би то ондак поправио. Само ако треба.
Вито. Вито. Немам ја ту шта да поправљам. Ти си ти свећу наменио. То се не дира, разумеш? Ко сам ја да исправљам оно што није наопако.
Ја. Тако ваља. Добар си ти. Ма опасан. Зано сам ја ома, чим сам те видио, да си ти наш…Ајд, сретан пут…И полако, стићеш. Јел троши уља?
Здраво Вито…


(Прилазим Сремској Рачи…радио Бобар…преко Саве, преко моста, доле, па горе, па доле…песма…)

5 thoughts on “Горедоле

    1. Ма Деки није прејака. Прејако је то да Вита има сина, и да је син ове године уписао медецину (тако Вита каже), у Београду, или Новом Саду, нисам запамтио…И то без веза, штела и фамилије…и без профсора…онако, к’о ми, некад 🙂

Оставите одговор

