Репризирајте Калимера (интернет апел)

„Не можемо ни да се понашамо као Калимеро.“

преко Дачић: Не смемо у самоизолацију : Политика : ПОЛИТИКА.

Да ми пре неки дан не испаде Шљива (алиас Маслачак), почео бих да верујем у постојање сопствене етно-генетичке склоности ка „теоријама завере“, само зарад помињања анимираног црног пилета које кататонично указује на неправду, и од моје маленкости и од стране премијера. Хоћу да верујем да је то све чиста случајност.

Има пар других ствари које су поменуте у линкованом интервјуу, а терају на акцију, под радним насловом:“Репризирајте Калимера, плиз.“

„Шта, као имали смо супер односе, па ће се ово на њих одразити. Нисмо имали никакав однос.Они нису ни желели да се сретну са нама и стално су испостављали неке услове”

Не знам шта би рекао Калимеро на ово горе, али бивши председник би бар требао да поцрвени. Ако ово није на његову адресу, не знам на чију је. Ако БТ није имао тај „однос“, онда је амнезија постала већа опасност по Србе од Турака (некад), Турских серија (данас) и вечито опаке промаје. То што су „они“ стално испостављали услове и није им замерити. „Они“ услове „ми“ брже-боље испуњавали, та технологија је суштина „односа“ са „ми“, ко год да је „они“.

Разумемо се и у техничку сарадњу:

Објашњавајући шта значи техничка сарадња са Хагом, Дачић је рекао: „То значи да када тражи адвокат окривљеног да му пошаљете документа ви то и урадите, а када тражи Тужилаштво, одговорите – размотрићемо”.

И тако, „они“ услове, „ми“ кул, па на крају техничка сарадња, где треба да се клекне, да се промрмља извињење, из широке душе испусти покајање. Ево, клекните овде. Хвала, сад ћемо ми. И то би ваљда био тај „однос“, кога у ствари и нема. Уместо да смо „ми“ гледали цртане филмове, па и тог фамозно пиле као репризу, ми смо гледали ништа од „односа“ кога нема. Изгледа да од тог „односа“ само боле колена. То се ваљда, подразумева, а не разматра.

Оно што је дрско „досољавање“ је премијерова изјава да нас Хашки суд, и одлука да се ослободе Хрватски генерали, враћа у деведесете. Ако је он себе убедио да је заборавио где је био и ко му је био „шеф“ тих „деведесетих“, мене није. Као што ни сад не може да ме убеди да му је садашњи „шеф“, то је онај што нам је обећао „платформу“ за КиМ, за „само што није“, „у четвртак“, „у петак“, а прођоше и четвртци и петци, елем, онај, актуелни „шеф“ што умољава Академију да помогне око политике (а при том га Академик број 1 обара на испиту, јербо Академија не изучава дневну политику), опет елем, где је био актуелни „шеф“ тих „деведесетих“? Не враћа нас никакав суд у „деведесете“, слика политичког врха само је реприза. Где сте били, нигде (шта сте радили, реално ништа) тако да нема враћања, пошто нема померања.

Потребно је буђење. Политички врх, свако јутро треба да се умије хладном водом када устане. Неће та хладна вода опрати крмеље и чмичке од којих се не види ништа, али ће бар, физиолошки, да их потера да се смрзну. Од тог смрза ће да почну да личе на, одавно смрзнути народ, коме сада поручују да сви неки „они“ хоће да „ми“ опет будемо те“деведесете“. Вронг. Јавите се кад се умијете. „Ми“ довољно смрзнути, вас добро пресвучене видимо све време, слика је веома замрзнута.

„Није нама стало да Готовина буде у затвору, већ нам је битно да неко одговара. Зар 200.000 протераних и више хиљада жртава није заслужило ни да неко буде осуђен макар један једини дан. Шта да говорим о међународном праву”, казао је Дачић.

Види ли неко Калимера, или ми се чини? Не могу да не приметим симболичну коинциденцију између капице коју је то фамозно црно пиле носило, и обележја нације којој ће неко од „ми“, следом догађаја и поштовањем техничке сарадње да иде, клекне и мантра извињење, покајање.

Врхунац цинизма је саветодавно коришћење психолошко-психијатријских термина, у обраћању „ми“, да не кажем нацији:

Он је нагласио да никако не треба улазити у колективну хистерију и самоизолацију.

Ми знамо све о колективној хистерији. Знају „деведесете“. Знају родитељи оне деце која су, колективно, мини-бусевима, ноћу бежала до аеродрома у Будимпешти, Софији и шта ти ја знам где. Бежала испред присилне мобилизације, позивара, полиције, са колективном жељом да дохвате карте, углавном у једном правцу, до јако удаљених дестинација. Те коначне дестинације, то би ваљда била та „самоизолација“. То, исто тако етничко чишћење, колико и сва остала, то нико да преброји. Сем родитеља те деце, оних који су играли жмурке са позиварима, полицијом. Ако се премијер не сећа, његов тадашњи „шеф“ је стално понављао да „Србија није у рату“, а паралелно се одвијало етничко чишћење Срба, деце, испред његових ногу, ту у Београду, Крагујевцу, Нишу…И сви егзодуси су завршени, само овај још увек траје. И ма колико било цинизма у позиву Хрватске Србима да се врате, и ма колико ће бити цинизма сутра, у позиву неког Албанца Србима да се врате, неће га бити довољно да опегла сав цинизам неког позивара „Србина“ Србима да се врате.

Него, амнезија је у нас Срба озбиљно угрозила место…да се не понављам.. У борби против ње, овде иде апел да нам се репризира Калимеро. Тих пар репризираних пилећих минута, то је као прво, боље од замрзнуте слике коју стално имамо пред собом, као друго, лепо што неко други прича о неправди уместо нас, и као треће, можда нешто и научимо, тако одваљени од стварности, хистерије, самоизолације. Континуитет у репризирању може довести до тога да се Калимеро и појави на неким, будућим изборима. Био би озбиљан кандидат. Гарант.

Ништа лично, само апелујем наглас.

2 thoughts on “Репризирајте Калимера (интернет апел)

  1. I još na nekom trećem mestu (koga na žalost ne mogu da se setim) pomenut je Kalimero…
    “Ево, клекните овде. Хвала, сад ћемо ми.“
    Razvučeš mi osmeh, a posle mi kažeš da smo zapravo tu gde jesmo…
    Tipično naški, kao naši filmovi…
    Hvala na svakom pogledu koji bacim onda kada mi otvoriš oči, bar na kratko…

  2. није што су наши, али су то најбољи филмови на свету 🙂
    хвала теби пријатељу што ме снабдеваш твојим кратким формама, већ постајем овисник 😉

Оставите одговор

