Blic Online | Sedam uslova Nemačke za početak pregovora Srbije sa EU

Sedam uslova Nemačke za početak pregovora Srbije sa EU

преко Blic Online | Sedam uslova Nemačke za početak pregovora Srbije sa EU.

На први поглед, ништа ново. То са условима, штапом, шаргарепом, и одавно подељеним улогама (ко ту носи штап, а ко је магарац…). Видим једну битну промену, и мислим да је промена на боље. Нема више мудријашке тајновитости у вези „домаћег задатка“ који је строга учитељица задала. У том светлу, учитељица се није променила, али изгледа да ђаци јесу. Одмах су пријавили шта је „домаћи“, без дискусије да ли је леп, ружан, тежак или лак. Оно што је исто добро, ђаци се не жале на учитељицу. Додуше, ни не хвале је, али то што нема јасног става око целе ове приче одмах, не значи да га неће ни бити. И то је добро. Нико не говори у моје име шта је за мене добро. Можда ће и да ме пита. Видећемо.

Седам услова. Реално, ипак је то ЈОШ седам услова. У тој, дипломатској математици, потпуно је јасно да број седам није коначан број. То је она седмица са тачком изнад, што говори да се број понавља и да му ни најбољи компјутер на свету не зна тачну вредност. Такву, непребројиву математику, примењивати на нашу државу, која је у сваком смислу пребројива, више осећам као бахатост учитељице, њено иживљавање на ђацима. Кад год ми деца дођу кући и пожале се да их учитељица малтретира, увек их питам шта су они њој радили, па да се она тако понаша. Увек полазим од тога да деца, ђаци, нису били добри, да су причали на часу, играли се, да нису урадили домаћи…Па кад разгрнем све „дечије“ заслуге, остане горак укус од те бахатости. Понекад, деси се и то, да су деца била мирна на часу, урадили сав домаћи, а учитељица ипак терала у ћошак. Испостави се да и она може бити фрустрирана, да јој касни плата, касни оно, или ово…Тад је ред да се оде до учитељице, па да се са њом поприча, онако, мирно, људски и без предрасуда. Понекад вреди. А деци то пуно значи. Значи и учитељици, мада ће јој опет каснити плата, каснити оно, или ово…

И шта би био „домаћи“. Како гласе задаци?

1. Испуни Акциони план из 2011. (Овај задатак има оно под а), б), в) итд до 96…много дугачак, али такво је „градиво“, шта да се ради)

2. Похватај оне хулигане што су 2008. рушили Немачку амбасаду. (Треба да се уради, што кажу и да нам није задала, треба да „провежбамо“…)

3. Настави започет низ помирења у региону. (И ово, као и 2. задатак, не може да се „прескочи“, та лекција је једна од основних. Додуше, учитељица се много секира за наш регион, понекад изгледа да она више брине о нашем региону, него што то ми бринемо. Кад би се ми секирали за регион, рецимо Чилеа или Коста Рике, деловало би крајње дрско и безобразно, али ко то сме учитељици да каже…)

4. – 7. задатак је учитељица састављала док је са својим колегама из наставног већа била на екскурзији. У нашој земљи. На Косову и Метохији. Учитељици се та наша покрајина много свидела, и тај „провод“ на екскурзији, све те лепе успомене, све је убацила у ова четири задатка. И таман кад су ђаци помислили да је овај „домаћи“ из дипломатске математике, цврц, није то. Ово је дипломатска географија. Е сад, да будемо потпуно искрени, предавала је нама учитељица и ту географију, давно додуше, 1914. и 1941. Тад су ту били неки ђаци. Други, а исти. Ђаци су увек ђаци. И биће. Него, шта каже дипломатска историја? Учитељица је лоше прошла увек кад је самоиницијативно предавала дипломатску географију. Ђаци су ђаци, они су ту да науче. Али у овој школи мора и учитељица да научи понешто, понекад.

Како ће ђаци да прођу на прегледу „домаћег“, важно је и учитељици. На крају крајева, она тако види да ли их је нечему научила. Под условом да је учитељица „добра“. У овом случају, нисам сигуран да је „добра“. Ђаци су пуно тога научили у међувремену, а учитељица „тера по старом“ плану и програму. Све говори да ће скоро бити „родитељски“. Па ко претекне. А то и није питање, ако важе закони дипломатске историје. Даље иду ђаци, бар је тако било до сада…Па и ако не ураде цео „домаћи“…

Ништа лично, само размишљам наглас…

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s